Warning: Use of undefined constant ‘FORCE_SSL_LOGIN’ - assumed '‘FORCE_SSL_LOGIN’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/quranj/domains/quranjazari.ir/public_html/wp-config.php on line 88

Warning: Use of undefined constant ‘FORCE_SSL_ADMIN’ - assumed '‘FORCE_SSL_ADMIN’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/quranj/domains/quranjazari.ir/public_html/wp-config.php on line 89
اولین مراسم افطاری خواهران در سال 97 برگزار شد - مؤسسه‌ی قرآنی محمد بن جزری
اخبار مؤسسه دسته‌بندی نشده گالری مقالات

اولین مراسم افطاری خواهران در سال 97 برگزار شد

  مراسم افطاری خواهران  با حضور تقریبا 200 نفر از خواهران و با صحبت های ارزنده استاد حبیب الله دانیالی و موضوع “زیست مسلمانانه بر مبنای قرآن” در تاریخ 1خرداد 1397 در موسسه قرآنی محمد بن جزری شیراز برگزار شد.

استاد دانیالی در ابتدا اشاره نمودندهمه ما نیازمند تحول مومنانه هستیم و ماه رمضان فرصت مناسبی برای این تحول  است.ما بایستی تغییرات بیرونی را وارد درونمان کنیم و حال قلبمان را تغییر دهیم.

اساس دینداری این هست که حس قلبی ارتباط با خداوند را در خود ایجاد و تقویت کنیم و نام این احساس ایمان است.

مومن کسی است که محبت خداوند در تمام حرکات و سکنات زندگی او پر شده باشد از حضور خدا، چنین کسی مومن است.همه اعمال مذهبی باید این حس را به شما بدهد که در محضر خدا هستید، اوست که پشتیبان شماست.

أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند (۶۲/یونس)

نه ترس از آینده دارند و نه از گذشته، این یعنی نهایت آرامش و خوشبختی، دیگر در این دنیای پر هیاهو انسان جز این چه می خواهد؟!

“گر تو می خواهی مسلمان زیستن        نیست ممکن جز به قرآن زیستن

سبک زندگی یک جنبه ی بیرونی و درونی دارد و شامل باید ها و نباید های فردی و اجتماعی می شود.

شخص مسلمان که زندگی به سبک قرآنی دارد، دیگران از اینکه رفتاری مانند او ندارند حسرت می خورند.در زندگی قرآنی اگر جنبه ی درونی اصلاح شود خود به خود جنبه ی بیرونی اصلاح می شود.

یک زندگی قرآنی، پر از دغدغه های الهی است که از نعمت های الهی نیز استفاده می کند و آن ها انسان های شادی هستند و اگر طالب چنین زندگی باشیم خداوند هیچگاه ناامیدمان نمی کند.

دکتر دانیالی در ادامه به دو مورد از ویژگی های  اساسی زیست قرآنی اشاره نمودند:

1- خدامحوری: در سبک زندگی قرآنی الله حرف اول را میزند، اگر کسی خدا را فراموش کند، خود را فراموش می کند، یعنی هدفش نامشخص است و بدترین درد بی خدایی است. پس در هر لحظه ی زندگیمان خدا را یاد کنیم که اگر عنایت الله نباشد لحظه ای نیستیم.

خدا محوری در زندگی انسان، رابطه ی انسان با دیگران را بهتر می کند. اگر می خواهی رابطه ات با دیگران خوب باشد، رابطه ات را با خداوند بهتر کن.

در چنین رابطه ای بدی با بدی پاسخ داده نمی شود، پاسخ کلوخ انداز سنگ نیست.

پس رابطه قلبیت با الله را بهتر کن تا به آرامش برسی.

2- دومین ویژگی سبک زندگی قرآنی این است که اسلام دین نظام مند و یک پارچه است، و امکان تقسیم آن وجود ندارد، و واجبی که ترک شود بقیه واجبات بی فایده است. اگر دغدغه ی الهی داریم پس چیزهای دیگر نباید جای ان را بگیرد که واجبی را ترک کنیم. باور های اساسی نباید مخدوش شود.

ادامه دارد……

درباره نویسنده

مؤسسه قرآنی محمد بن جزری

دیدگاهتان را بنویسید