Warning: Use of undefined constant ‘FORCE_SSL_LOGIN’ - assumed '‘FORCE_SSL_LOGIN’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/quranj/domains/quranjazari.ir/public_html/wp-config.php on line 88

Warning: Use of undefined constant ‘FORCE_SSL_ADMIN’ - assumed '‘FORCE_SSL_ADMIN’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/quranj/domains/quranjazari.ir/public_html/wp-config.php on line 89
برنامه اختتامیه کرسی تلاوت قرآن رمضان 1440ه.ق 1398ه.ش - مؤسسه‌ی قرآنی محمد بن جزری
اخبار مؤسسه دسته‌بندی نشده گالری مقالات

برنامه اختتامیه کرسی تلاوت قرآن رمضان 1440ه.ق 1398ه.ش

اختتامیه کرسی تلاوت قرآن مؤسسه  فرهنگی – قرآنی محمد بن جزری در تاریخ 9 خرداد 1398 در موسسه برگزار شد.

به یاری خداوند مهربان امسال نیز به مانند سال گذشته برنامه کرسی تلاوت(قرائت قران توسط چند قاری و استماع حاضرین) ویژه خواهران از ابتدای ماه مبارک رمضان همه روزه در موسسه برگزار گردید. پس از ختم قرآن در روز 25 رمضان برنامه اختتامیه کرسی تلاوت با حضور همه قاریان و شرکت کنندگان همراه بود و در نهایت از قاریات تجلیل و هدایای کوچکی به رسم یادبود به ایشان اهدا گردید.

شایان ذکر است این محفل قرآنی با سخنان استاد عبدالله میرانی، با موضوع “هنوز دیر نشده است”نیز همراه بود که در ادامه به گزیده ای مختصر از بیانات ایشان اشاره می گردد:

استاد میرانی در ابتدا اشاره نمودند در عبادت الله و کسب توشه ای پربار برای انسان مسلمان هیچگاه دیر نشده است و فرصت همچنان باقی است، اما چه کاری انجام دهیم که بتوانیم توشه ای ارزشمند کسب کنیم و رضایت الله متعال را جلب نماییم؟ و در این روزهای مبارک باقی مانده از رمضان در پیشگاه خداوند سرشکسته نباشیم، خود را بررسی کنیم که رمضان دوره آموزشی خوبی برای ما باشد و پس از اتمام آن این برکات و خوبی ها ادامه داشته باشد، و این عنایت تنها با رعایت چند نکته میسر می گردد:

الف: تمرین تغییر کنترل زبان:  بایستی زبانمان با تمام وجود در اختیار خدا باشد و آن را  تنها در راه خیر بگشاییم، اگر حرف خیر بلد نیستیم سکوت کنیم، رمضان فرصت مبارکی برای زبان است، تمام تلاش خود را انجام دهیم که 30 روز فقط گفتار خیر بر زبان ما جاری شود.

ب: دومین تغییر تمرین در کنترول چشم: نقطه ضعف هر کسی یک چیز است، مشکلات بیشتر جوانان و خانواده های امروز ما فضای مجازی و کنترل نکردن چشم است که در هر جایی می چرخد.

ج: تمرین تغییر در کنترول گوش: گوش سریع ترین فرستنده به قلب آدم است.

د: تمرین در کنترل افکار منفی: بدبینی ها را از خود دور کنیم تا قلب سالمی داشته باشیم – قلب های خود را صاف بگردانیم و محبت الله را در آن جای دهیم. هیچ چیزی به مانند حسادت و بدبینی و غیبت مانع رشد و ترقی انسان نمی شود، برای ترقی بایستی به چیزهایی که دلمان راخراب می کند پشت پا بزنیم، کسی می تواند موفق باشد که روی نفس اماره خود پا بگذارد.

استاد میرانی همچنین در پایان تاکید نمودند، هنوز هم دیر نشده است  بیاییم در این روز های باقی مانده از رمضان ارتباط گرمی با خدا پی ریزی کنیم و شکایاتمان را با خدا در میان بگزاریم، تمرین کنیم ارتباط سازنده و سالمی با اعضای خانواده داشته باشیم  و اطراف خود  را از نا پاکی پاک کنیم.

بهشت هزینه می خواهد و هزینه آن هم پا گذاشتن بر روی نفس اماره است.به عباداتمان معنا و مفهوم بدهیم و به دنبال کیفیت باشیم نه کمیت، در این روز های باقی مانده از رمضان تلاش کنیم که در زمره ی ورشکستگان نباشیم  و سهممان از رمضان تنها تشنگی و گرسنگی نباشد، در روز قیامت برنده ها کسانی هستند که قلبشان سالم است و بر روی قلبشان کار کرده باشند.

 

درباره نویسنده

مؤسسه قرآنی محمد بن جزری

دیدگاهتان را بنویسید